Želiš prodati več?
Največja težava je ta, da ne poznamo svojih kupcev.
Poznavanje kupcev / strank, te loči od 1000 eurov.
Spodaj sem opisala 5 razlogov zakaj stranke ne kupujejo pri tebi.
1. Osebni razlogi
Otroci, poroka, pravne zadeve – nikoli ne veš kakšne težave ima stranka.
V primeru bolezni otrok, parterjev … stranka takrat nima fokusa na tvoji storitvi ali produktu.
Osebne razloge stranke skrivajo, zato tudi ne vemo za njiih (v večini …).
Zato je pomemben follow-up (spremljanje) strank.
In potreben je čas.
2. Finančne omejitve
Kolikokrat si že slišala: “Nimam denarja. Šli smo čez budget. Premajhno plačo imam. ? …”
Dejstvo je, če je problem dovolj velik, se najde tudi denar.
Torej, če se stranka ne odloči za neko storitev, ji nismo dovolj dobro predstavili problema.
Kar pomeni, da moramo najti težavo, ki jo tež (včasih niti sama ne ve, kaj je njena težava, …).
3. Izgubila si stranko zaradi konkurence
Kljub temu, da si delala follow-up, delala kar ostali ne delajo, je stranka vseeno odšla h konkurenci.
Stranka to zelo težko pove, ker si bila prijazna do nje, profesionalna, čudovita, …
Vedno pa moraš sama pri sebi zaključiti ta krog. Če te zanima in če ti mori, da ti ne odgovori, jo preprosto vprašaj ali je odšla drugam. Zaradi sebe in svojih dvomov moraš dobiti odgovor.
O nastajajočih vzorcih, bom govorila kdaj drugič, …
So pa nastajajoči vzorci lahko težava potem pri kasnejšnjem delu.
Ostani profesionalna in še naprej delaj follow-up, storitev ali produkt ji boš prodala naslednjič.
4. Nestabilnost
Kadar delaš follow-up, ko so stranke v nestabilnem položaju, samo čakaj na pravi trenutek.
Bodi konsistentna z objavami.
Ne obupaj.
V primeru, da si ti v nestabilnem položaju (osebni, poslovni razlogi …), se to ne sme videti navzven. Nestabilnost bo prej ali slej minila. Drži se svojih navad/rutin in opravljaj svoje delo, kot da se ni nič zgodilo.
Stranke ne marajajo poslušati tvojih težav. Rade pa govorijo o svojih.
5. Slabe odločitve v preteklosti
Te stranke so naredile ogromno slabih odločitev v preteklosti in se sedaj ne morejo odločiti o ničemer.
Kot npr., ko smo enkrat imele slabega parterja in potem si ne želiš ponovno novega. Stranka se ne želi odločati o ničemer, tudi če bi ta stvar bila dobra za njo.
V takšnem primeru, pojdi z njo na kavo, tortico, zajtrk, … in jo vprašaj direktno: “Ali si se v preteklosti kdaj slabo odločila?”. Pusti, da govori.
Nato ji reci: ”Ampak, še vedno si tu. Torej, ni bila tako slaba odločitev. In iz tega si se veliko naučila.”
Stoj ji ob strani in prej ali slej bo zopet tvoja stranka.
Razumevanje tvoje stranke je življenjskega pomena, da postaneš boljša v prodaji in poslu. Vedenje zakaj stranke ne kupujejo, te loči od tistih z povrečnimi dohodki in tistimi z nadstandardnimi dohodki.
Če želiš biti bogata, moraš prodajati več.
Enkrat naslednjič napišem tudi o prodaji … da je nujna in ni tak bav bav.
Nina I. Hribar
tvoja mentorica